ביאורי הרבי מלובביץ של חבד בגמרא- מסכת ברכות- דף יב
מסכת ברכות
דף יב
מזכירין יציאת מצרים לימות המשיח
משיחות פרשת שמות כא טבת תשנב- סעיף ה- ההוספה של גאולת מצרים לגאולה העתידית-
מזכירים את היציאה והגאולה ממצרים לימות המשיח ובגאולה לעתיד לבוא מכיוון שגאולת מצרים היא המקור של כל הגאולות ובמילא קשורה והיא הפנימיות של הגאולה לעתיד לבוא וגם שבגאולת יש את המעלה של אתהפכא (להפוך את הרע לטוב) אבל חסר המעלה של אתכפיא (לכופף את הרע), וכדי שהגאולה תהיה שלימה ומושלמת אז מזכירים גם את ענין האתכפיא.
אמר ר' אלעזר בן עזרי' הרי אני כבן שבעים שנה ולא זכיתי שתאמר יציאת מצרים בלילות עד שדרשה בן זומא שנאמר למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך, ימי חייך הימים כל ימי חייך להביא הלילות, וחכמים אומרים ימי חייך העולם הזה כל ימי חייך להביא לימות המשיח
משיחות פרשת שמות כא טבת תשנב- סעיף ג- יום מינוי הנשיא
באותו היום שנתמנה רבי אלעזר להיות נשיא בישראל (כמחליף של רבן גמליאל), הוא היה נראה זקן, אבל לא ממש כי הוא באמת היה צעיר, הוא רק היה נראה זקן. זה שמדובר על היום אשר בו רבי אלעזר נתמנה להיות נשיא, מסתבר שזה בא ללמד אותנו במה רבי אלעזר עסק באותו היום שנתמנה להיות נשיא, דבר שקשור עם העבודה שלו כנשיא (על דרך קדימת הלימוד ששייך לזמן אשר נמצאים בו, והלימוד של כל אחד שעוסק בו).
מזכירים את היציאה והגאולה ממצרים לימות המשיח ובגאולה לעתיד לבוא מכיוון שגאולת מצרים היא המקור של כל הגאולות ובמילא קשורה והיא הפנימיות של הגאולה לעתיד לבוא וגם שבגאולת יש את המעלה של אתהפכא (להפוך את הרע לטוב) אבל חסר המעלה של אתכפיא (לכופף את הרע), וכדי שהגאולה תהיה שלימה ומושלמת אז מזכירים גם את ענין האתכפיא.
אמר ר' אלעזר בן עזרי' הרי אני כבן שבעים שנה ולא זכיתי שתאמר יציאת מצרים בלילות עד שדרשה בן זומא שנאמר למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך, ימי חייך הימים כל ימי חייך להביא הלילות, וחכמים אומרים ימי חייך העולם הזה כל ימי חייך להביא לימות המשיח
משיחות פרשת שמות כא טבת תשנב- סעיף ג- יום מינוי הנשיא
באותו היום שנתמנה רבי אלעזר להיות נשיא בישראל (כמחליף של רבן גמליאל), הוא היה נראה זקן, אבל לא ממש כי הוא באמת היה צעיר, הוא רק היה נראה זקן. זה שמדובר על היום אשר בו רבי אלעזר נתמנה להיות נשיא, מסתבר שזה בא ללמד אותנו במה רבי אלעזר עסק באותו היום שנתמנה להיות נשיא, דבר שקשור עם העבודה שלו כנשיא (על דרך קדימת הלימוד ששייך לזמן אשר נמצאים בו, והלימוד של כל אחד שעוסק בו).
כל ימי חייך להביא לימות המשיח
משיחות פרשת שמות כא טבת תשנב- סעיפים ו, יב- כיצד לפעול את הגאולה
משיחות פרשת שמות כא טבת תשנב- סעיפים ו, יב- כיצד לפעול את הגאולה
"כל ימי חייך", הכוונה היא שפועלים בכל החיים, בימים וגם בלילות (לילה זה גלות) את ענין הגאולה, וזאת בדרגה יותר גבוהה מגאולת מצרים (אשר לא הייתה שלימה), גאולה שאין אחריה גלות.
את הגאולה אנחנו מכניסים ופועלים ("להביא") בתוך הגלות, עד ש"מביאים" אותה בפועל ממש, ואת זה יהודי עושה על ידי על ידי זכירת יציאת מצרים (גם) בזמן הגלות.
הרמב״ם פעל את ענין "להביא לימות המשיח" על ידי חיבור ספר ההלכות שלו, "היד החזקה", בספר שלו קיימות כל הלכות התורה בכלל, ובפרט הלכות בית המקדש ומשיח, וזאת כדי להתכונן לגאולה והמשיח והסדר בפועל של הגאולה האמיתית והשלמה.
בקשו לקבוע פרשת בלק בקריאת שמע
שיחת שבת פרשת בלק יד תמוז תשלג- סעיף י - עיקר הענין-
שיחת שבת פרשת בלק יד תמוז תשלג- סעיף י - עיקר הענין-
חשבו למקם את פרשת בלק בקריאת שמע כי כתוב בפרשה: "כרע שכב כארי וכלביא מי יקימנו" (מכיוון ש"שכב" ו"יקימנו" הם זמני קריאת שמע: "ובשכבך ובקומך"). הדבר התמוה שאת הנבואה אמר בלעם אך הפרשה קרויה על שם בלק, וזאת בגלל שבלק הוא סיבת הענין כולו.
ולכן מה שקרה בפועל לא התבצע לפי מה שבלעם רצה (לקלל את ישראל), מכיוון שבלעם הוא לא סיבת הענין.
מזכירין יציאת מצרים לימות המשיח, אמר ר' אלעזר בן עזרי' הרי אני כבן שבעים שנה ולא זכיתי שתאמר יציאת מצרים בלילות עד שדרשה בן זומא שנאמר למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך, ימי חייך הימים כל ימי חייך להביא הלילות, וחכמים אומרים ימי חייך העולם הזה, כל ימי חייך להביא לימות המשיח, בקשו לקבוע פרשת בלק בקריאת שמע